miercuri, 11 martie 2020

Pronumele



                                                                 ,,Pronumele,,
                                                                   Varianta I
Citește textul și analizează pronumele în tabel:
Piticii s-au întors acasa.Ei au găsit o fată care dormea în pătuțurule lor.Deodată ea se trezi:
-Cine ești tu,fetițo?
-Eu sunt Alba –ca –Zăpada.Dar voi cine sunteți?
-Noi suntem piticii.

Pronumele
Numele înlocuit
Persoana
Numărul
ei
piticii
 A III A
PLURAL
Ea
fata
AIII A
SINGULAR
Tu
fetito
A II A
SINGULAR
Eu
Alba –ca –Zăpada
I
SINGULAR
Voi
piticii
A II A
PLURAL
noi
piticii
I
PLURAL







                                                                 ,,Pronumele,,
                                                                   Varianta II
Citește textul și analizează pronumele în tabel:
Capra s-a întors din pădure.Ea a găsit iezii sfartecați:
-Cine mi-a mîncat iezii?
-Lupul,mămucă,zise iedul cel mic.Ei nu m-au ascultat,dar el i-a mancat pe toți.
-Dar voi de ce i-ați deschis ușa?Lasă că-i vin eu de hac!
-Noi o să ne răzbunăm,mămucă!

Pronumele
Numele înlocuit
Persoana
Numărul
EA
Capra
III
SG
MI
Capra
I
SG
EI-
iezii
III
PL
M-



EL



VOI



i-



-i



EU



NOI





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu