Nume.....................
Probă de evaluare
1.
Citește cu atenție textul:
„ Întreaga clasă o
iubea deja pe domnișoara Honey, deși ea aproape că se ocupase până acum numai
de Matilda.
-Matilda, cine te-a învățat să citești?
întrebă ea.
-Am învățat singură, de fapt, domnișoară
Honey.
-Și ai citit și vreo carte singură? Mă
refer la cărți pentru copii, firește.
-Da, domnișoară Honey, am citit toate
cărțile din biblioteca de pe Strada Mare.
-Ți-au plăcut?
-Unele mi-au plăcut la nebunie, răspunse
Matilda, dar altele mi s-au părut cam plictisitoare.
-Spune-mi una care ți-a plăcut.
-Păi, mi-a plăcut „Șifonierul, leul și
vrăjitoarea” de C.S.Levis , zise Matilda. Cred că domnul C.S.Levis e un
scriitor foarte bun. Dar are un defect: în cărțile lui nu e nici urmă de umor.
-Aici ai dreptate, spuse domnișoara Honey.
-Nici în cărțile domnului Tolkien nu sunt
prea multe bucăți amuzante, continuă Matilda.
-Crezi că
ar trebui să fie un pic de umor în toate cărțile pentru copii? întrebă ea.
-Da,
răspunse Matilda. Copiii nu sunt așa de serioși ca adulții și adoră să-i facă
cineva
să râdă.
-Ce-ai
să te faci acum dacă ai citit toate cărțile pentru copii? întrebă ea.
-
Acum citesc alte cărți, spuse Matilda. Le împrumut de la bibliotecă. Domnișoara
Phelps e foarte amabilă și mă ajută să le -aleg.
-Ce
alte cărți citești? murmură ea?
-Îmi
place mult de Charles Dickens, zise Matilda. Mă face să râd. Mai ales când
citesc cartea despre domnul Pickwick.
În acel moment
clopoțelul anunță sfârșitul orei.
În recreație,
domnișoara Honey părăsi sala de clasă și se îndreptă direct spre biroul
directoarei. Era foarte emoționată. Întâlnise o fetiță care în opinia ei era extraordinar
de inteligentă...Era o mare greșeală să lași o fetiță așa de deșteaptă șă învețe
în clasa întâi laolaltă cu toți ceilalți. ”
(Matilda
de Roald Dahl)
1.Alege
varianta corectă de răspuns:
Matilda a învățat să citească :
a)de la fratele
ei b) de la părinți c) singură
Cărțile preferate de Matilda erau:
a) numai pentru
copii b) fără umor c) cu umor
Matilda
făcea rost de cărți:
a)
de la rude b) de la prieteni c) de la bibliotecă
Învățătoarea Honey voia ca Matilda:
a)să
rămână în clasa ei b) să fie
transferată în altă clasă
2. Completează jurnalul cu dublă intrare
Citate
|
Explicații
|
„copiii nu sunt așa de serioși ca adulții și
adoră să-i facă cineva să râdă.”
|
|
„Domnișoara Honey era uluită de istețimea
fetiței.”
|
|
„era extraordinat de inteligentă”
|
|
3.Formulează ideile principale ale fragmentului
subliniat.
.....................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
4.Povestește fragmentul subliniat
................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
..........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
5.Selectează substantivele, verbele, adjectivele și
pronumele personale din următoarele propoziții:
Învățătoarea tânără era mirată de istețimea copiilor. Ei
o iubeau și o respectau.
substantive
|
verbe
|
adjective
|
pronume
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6.Alcătuiește un text cu titlul„ Cartea mea preferată ”.
Orientează-te după următorul plan de idei.
a)
Introducere: Care este cartea ta preferată? De
ce ?
b)
Cuprins: Ce ți-a plăcut din această carte? Ce
ai învățat din ea?Cine ți-a recomandat această carte? Tu cum ai recomanda-o
colegilor?
c)
Încheiere: Ce părere ai despre scriitor?Ți-ar
plăcea să citești și alte cărți scrise de acest autor?
............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
Descriptori de performanță
Itemi
|
FB
|
B
|
S
|
I1
|
Citește cu atenție textul, sesizează
esențialul și detaliile , alege varianta
corectă:a, b, c, d
|
Citește cu atenție textul sesizează
esențialul și detaliile alege corect 3
variante din 4
|
Citește textul cu unele dificultăți, alege
corect 2 variante din 4
|
I2
|
Explică corect citatele din text
|
Explică corect două variante
|
Explică cu unele greșeli
|
I3
|
Formulează corect ideile principale
|
Formulează cu mici greșeli ideile principale
|
Formulează cu unele greșeli ideile
principale
|
I4:
|
Povestește corect dezvoltând ideile
principale
|
Povestește corect cu mici greșeli
|
Povestește cu unele greșeli
|
I5:
|
Selectează corect toate părțile de vorbire cerute
|
Selectează cu mici greșeli părțile de
vorbire
|
Selectează cu unele greșeli părțile de
vorbire cerute
|
I6:
|
Alcătuiește corect textul respectând planul
compunerii, subiectul, dezvoltând planul de idei, aducând note de
originalitate
|
Alcătuiește textul cu mici greșeli, fără note
de originalitate
|
Alcătuiește textul cu unele greșeli de
exprimare și ortografie
|
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu