miercuri, 11 martie 2020

proba de evaluare romana


                                                                                                            Nume.....................
Probă de evaluare

1.      Citește cu atenție textul:

„ Întreaga clasă o iubea deja pe domnișoara Honey, deși ea aproape că se ocupase până acum numai de Matilda.
      -Matilda, cine te-a învățat să citești? întrebă ea.
      -Am învățat singură, de fapt, domnișoară Honey.
      -Și ai citit și vreo carte singură? Mă refer la cărți pentru copii, firește.
      -Da, domnișoară Honey, am citit toate cărțile din biblioteca de pe Strada Mare.
      -Ți-au plăcut?
      -Unele mi-au plăcut la nebunie, răspunse Matilda, dar altele mi s-au părut cam plictisitoare.
      -Spune-mi una care ți-a plăcut.
      -Păi, mi-a plăcut „Șifonierul, leul și vrăjitoarea” de C.S.Levis , zise Matilda. Cred că domnul C.S.Levis e un scriitor foarte bun. Dar are un defect: în cărțile lui nu e nici urmă de umor.
      -Aici ai dreptate, spuse domnișoara Honey.
      -Nici în cărțile domnului Tolkien nu sunt prea multe bucăți amuzante, continuă Matilda.
                                    -Crezi că ar trebui să fie un pic de umor în toate cărțile pentru copii? întrebă ea.
            -Da, răspunse Matilda. Copiii nu sunt așa de serioși ca adulții și adoră să-i facă cineva
să râdă. 
            -Ce-ai să te faci acum dacă ai citit toate cărțile pentru copii? întrebă ea.
            - Acum citesc alte cărți, spuse Matilda. Le împrumut de la bibliotecă. Domnișoara Phelps e foarte amabilă și mă ajută să le -aleg.
            -Ce alte cărți citești? murmură ea?
            -Îmi place mult de Charles Dickens, zise Matilda. Mă face să râd. Mai ales când citesc cartea despre domnul Pickwick.
În acel moment clopoțelul anunță sfârșitul orei.
În recreație, domnișoara Honey părăsi sala de clasă și se îndreptă direct spre biroul directoarei. Era foarte emoționată. Întâlnise o fetiță care în opinia ei era extraordinar de inteligentă...Era o mare greșeală să lași o fetiță așa de deșteaptă șă învețe în clasa întâi laolaltă cu toți ceilalți. ”
                                                                        (Matilda de Roald Dahl)
1.Alege varianta corectă de răspuns:

               Matilda a învățat să citească :
a)de la fratele ei        b) de la părinți        c) singură

Cărțile preferate de Matilda erau:
a) numai pentru copii   b) fără umor     c) cu umor

            Matilda făcea rost de cărți:
            a) de la rude       b) de la prieteni      c) de la bibliotecă

       Învățătoarea Honey voia ca Matilda:
            a)să rămână în clasa ei     b) să fie transferată în altă clasă

2. Completează jurnalul cu dublă intrare
Citate
Explicații
„copiii nu sunt așa de serioși ca adulții și adoră să-i facă cineva să râdă.”

„Domnișoara Honey era uluită de istețimea fetiței.”

„era extraordinat de inteligentă”

3.Formulează ideile principale ale fragmentului subliniat.
.....................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
4.Povestește fragmentul subliniat
................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
..........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
5.Selectează substantivele, verbele, adjectivele și pronumele personale din următoarele propoziții:

Învățătoarea tânără era mirată de istețimea copiilor. Ei o iubeau și o respectau.
substantive
verbe
adjective
pronume












6.Alcătuiește un text cu titlul„ Cartea mea preferată ”. Orientează-te după următorul plan de idei.
a)      Introducere: Care este cartea ta preferată? De ce ?
b)      Cuprins: Ce ți-a plăcut din această carte? Ce ai învățat din ea?Cine ți-a recomandat această carte? Tu cum ai recomanda-o colegilor?
c)      Încheiere: Ce părere ai despre scriitor?Ți-ar plăcea să citești și alte cărți scrise de acest autor?
............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
Descriptori de performanță


Itemi
FB
B
S
I1
Citește cu atenție textul, sesizează esențialul și detaliile , alege varianta
corectă:a, b, c, d
Citește cu atenție textul sesizează esențialul și detaliile  alege corect 3 variante din 4
Citește textul cu unele dificultăți, alege corect 2 variante din 4
I2
Explică corect citatele din text
Explică corect două variante
Explică cu unele greșeli
I3
Formulează corect ideile principale
Formulează cu mici greșeli ideile principale
Formulează cu unele greșeli ideile principale
I4:
Povestește corect dezvoltând ideile principale
Povestește corect cu mici greșeli
Povestește cu unele greșeli
I5:
Selectează corect toate părțile de vorbire cerute
Selectează cu mici greșeli părțile de vorbire
Selectează cu unele greșeli părțile de vorbire cerute
I6:
Alcătuiește corect textul respectând planul compunerii, subiectul, dezvoltând planul de idei, aducând note de originalitate
Alcătuiește textul cu mici greșeli, fără note de originalitate
Alcătuiește textul cu unele greșeli de exprimare și ortografie



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu