miercuri, 11 martie 2020

drepturile copilului fisa


DREPTURILE ŞI ÎNDATORIRILE COPILULUI
Care crezi că sunt cauzele muncii copiilor
_lipsa accesului la educaţie             _nerespectarea drepturilor copilului        _veniturile scăzute ale părinţilor
_răutatea părinţilor                          _decesul părinţilor                                    _faptul că părinţii sunt leneşi
_sărăcia                                            _nerespectarea regulilor
Bifează drepturile care îți sunt respectate:
1
la viață

12
la educație

2
la un nume, o cetățenie, o familie

13
la adăpost

3
de a mă exprima liber

14
la căldură

4
de a mi se respecta libertatea de gândire

15
la hrană

5
de a mi se respecta libertatea de asociere

16
la îmbrăcăminte

6
de informare culturală

17
la la spațiu personal

7
de a fi protejat împotriva violenței

18
la la libertatea de a vorbi

8
la odihnă

19
de a fi diferit

9
la timp liber

20
de a se simți confortabil

10
de a practica activități recreative

21
de a fi egali indiferent de rasă, sex, limbă, religie, opinie publică

11
la siguranță

Ce sunt îndatoririle?Prin îndatoriri înțelegem responsabilități sau ceea ce trebuie noi ca și copii să facem și felul în care influențăm noi viața oamenilor din jurul nostru.
      Bifează îndatoririle tale!
1
Să respect regulile din grupul de învățare/grupul de joacă/familie/grupul religios
2
Să îmi susțin drepturile
3
Să susțin drepturile altor persoane
4
Să am grijă de trupul și de sănătatea mea
5
Să am grijă de oamenii mai slabi decâtmine
6
Să îmi fac temele
7
Să îmi ascult părinții
8
Să am grijă de frații mei mai mici
9
Să fiu bun cu oamenii din jurul meu
10
Să nu încalc drepturile altor persoane
11
Să nu îi batjocoresc pe cei care sunt diferiți de mine
12
Să am grijă de bunurile mele și să respect bunurile celorlalți
13
Să îngrijesc și să respect planeta

Cum învățăm despre îndatoririle noastre?
    „ Fiecare om este special și important. Crescând, înțelegem treptat faptul că fiecare din noi are locul său în lume. Învățăm să avem grijă de ceilalți membri ai familiei, de colegii noștri, de prietenii noștri de joacă și de lucrurile din jurul nostru. Învățăm să fim manierați, să ne gândim la sentimentele lor, să avem grijă de obiectele lor, să spunem adevărul și să fim onești. De asemenea, ne dăm seama că oamenii sunt responsabili pentru majoritatea schimbărilor care au avut loc pe planetă și multe dintre aceste schimbări au transformat pământul într-un loc neprielnic pentru plante, animale și viețuitoare.”
Răspunde:
a)      Care sunt responsabilitățile noastre așa cum reies din text?
.....................................................................................................................................................................
b)      Tu cum ai aflat care sunt îndatoririle și responsabilitățile tale?
....................................................................................................................................................................
..........................................................
c)      Cum crezi că poți să îngrijești planeta noastră?
....................................................................................................................................................................


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu